Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Jumaat, 7 Jun 2013

Perjalananku Dalam Menghantaran Produk Sos Sos Char Kueyteow 2 Puteri...

Fuhhh dah lama gak rupanya terstop menceceh kat sini. Jadual pack bebenor. Menyiapkan produk, mengantor, buat report dan segala bagai. Isk letih Ya Rabbi. Tu ler tenaga kerja untuk semua cuma setakat 2 orang je memang tak menang tangan le nak handle semua-semua. Sabo je la husss. Meh nak cite sikit catatan perjalanan kami dalam 2 minggu nih....

Seawal cuti kitarang bertungkus lumus untuk siapkan produk untuk promosi di Tesco Kajang dan Mydin Hypermarket. Alhamdulillah dalam kalut tu siap gak le semuanya dan selamat dihantar ke lokasi-lokasi yang berkenaan. Balik dari menghantar produk ke Melaka, kitarang bertungkus lumus pulak untuk menghantar produk ke Terengganu dan Kelantan. Banyak gak le yang nak kena disiapkan jadi memang tak sempat le nak update pa per kat sini. Sampaikan nak berceloteh pasal promosi produk kat sini pun tak sempat.

By the way Alhamdulillah semuanya dah selamat. Menghantar produk dah selamat, promosi pun dah selamat. Syukur sangat-sangat.

Ke Melaka itu hari tak sempat langsung nak jalan-jalan. Sian gak kat anak-anak dare 2 orang tu. Berpenat-penat dalam van last-last balik gitu je sebab ibu ayah kena siapkan produk untuk penghantaran ke Kelantan dan Terengganu. Jadi bila dah berkesempatan sampai kat Pantai Timur tu apa lagi ambil peluang le bercuti sama. Nak pulak Mak dan Ayah pun ikut sama jadi kami menumpang bermalam di rumah kakak, Tijawati Abu Bakar selama 4 hari. Heheh terlebih pulak yer heheh.

Sebenarnya bergerak pergi balik tu pun dah sehari. Menghantar ke Kuala Terengganu pun ambik masa sehari. Yang baki sehari tu je untuk lepaskan lelah sekejap untuk kumpul tenaga. Dah petang baru nak bergerak kononnya nak le ke Pasar Siti Khadijah ke hapa. Dah tup rupanya hehe. Last-last setakat ronda kat pasar malam sebelah bangunan tu je la. Hasrat nak ke Wakaf Che Yeh pun tak tercapai sebab hujan yang amat lebat turun membasahi bumi Kelantan. Balik je le... Nak buat camner lagi huhu.

Isk tak sangka ramainya costomer di Mydin Kubang Kerian tuh. Walaupun kami pergi menghantar produk hari bekerja sebelah petang tapi tetap ramai pelanggang diarang. Kat Kuala Terengganu pun sama. Nak tolak troli pun payah. Asyik berlaga je heheh.

Kami bertolak balik Bukit Merah lepas rehat sehari kat rumah kakak. Lepas singgah jab kat Rantau Panjang dan Bukit Bunga memborong apa yang patut (yang tak patut pun ada gak terbeli hihih), kami bertolak balik lebih kurang jam 2 petang. Syukur perjalanan semua selamat dan kami akhirnya sampai pukul 7 malam lepas stop jab kat Lenggong sebab Afif bising lapar. Sekejap sekejap pun dekat sejam lebih la hehe.

Syukur sekali lagi sebab semuanya selamat. Paling tak sangka performance Pak Tua memang tip top le walaupun memanjat gunung dengan muatan yang penuh dengan produk, barang-barang kami dan kami heheh. Sooo in love dengan Pak Tua heheh.

Ok lah nanti-nanti saya sambung balik. Macam syiok le pulak tengok cita Sebenarnya Saya Isteri Dia di TV3 nih. First time tengok cita nih sebenarnya. Tah siri ke berapa baru nak tengok heheh. Ok Salam semua.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...